تعمیر آنالایزر گازهای سمی TOXICGAS

تعمیر آنالایزر گازهای سمی TOXICGAS

تعمیر آنالایزر گازهای سمی TOXICGAS- تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع آنالایزر گاز های سمی در کلینیک Digi-board صورت می گیرد.

شرح مختصری از آنالایزر گاز های سمی

آنالایزر گاز سمی toxic gas یا دتکتور گاز detector ، دستگاهی است که برای تشخیص و اندازه گیری غلظت گازهای سمی در هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این گازها در صورت وجود در غلظت های بالا می توانند برای سلامتی انسان و محیط زیست خطرناک باشند.

آنالایزرtaxic gas Analayzer ، در صنعت نفت و گاز برای تشخیص نشت گازهایی مانند سولفید هیدروژن (H2S) یا ترکیبات آلی فرار (VOCs) در پالایشگاه ها، خطوط لوله یا سایت های حفاری به کار می روند ، همچنین در عملیات مرتبط با معدن گازهایی مانند متان (CH4) یا مونوکسید کربن (CO) در معادن زیرزمینی، که می تواند خطرات جدی برای سلامت معدن چیان ایجاد کند نقش پررنگی را ایفا می کنند.

این نوع آنالایزر ها معمولا از حسگر های الکترو شیمیایی ،  مادون قرمز، آشکارساز های فوتیونیزاسیون (PID) و سنسور های مهره‌ ای کاتالیزوری بهره می گیرند. در صورتی که غلظت گاز های سمی بیش از حد معمول باشند آلارم های صوتی این آنالایزر به صدا در می آیند.

مزایا و معایب آنالایزر گاز های سمی

از مزایای  آنالایزر TOXICGAS ،  تشخیص و اندازه‌ گیری دقیق میزان گازهای مخرب می باشد، که این امر از اهمیت بسیاری در پروژه های صنعتی و ایمنی برخوردار می باشد.

از دیگر مزایای آنالایزر ها مقاومت بالا در برابر شرایط سخت محیطی مانند : دمای بسیار پایین فشار بالا و مواد شیمیایی می باشد.

برخی از آنالیزر های گازهای سمی هزینه بالا  و برای حفظ کارایی خود به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز دارند که این موضوع هزینه های تعمیراتی و مراقبتی بالایی را برای صنایع مختلف به همراه دارند که ازجنبه های منفی ایو نوع دستگاه ها می باشند.

 

مشکلات رایج دستگاه های آنالایزر

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه اندازه گیری صحیح ندارد

  • دستگاه کالیبره نمی شود

  • خطای اندازه گیری بعد از مدتی ظاهر می شود

  • دستگاه اروری دارد که رفع نمی گردد

  • یکی از قسمت های ارتباطی دستگاه کار نمی کند

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *